dijous, 23 de gener del 2014

TILC: Comunicació a Internet

Hola a tots!
Aquesta setmana hem donat un tema molt interessant per la transcendència social que està tinguen des de fa alguns anys, que es diu Comunicació a Internet, on les xarxes socials tenen un paper fonameltal en la comunicació interpersonal.  

Doncs bé, hem vist els tipus de xarxes socials que hi ha, moltes de les quals ja estic utilitzant i altres que ni m'havia plantejat la seua utilitat.                                
També hem vist els avantatges que ens ofereixen com ara les possibilitats educatives que tenen, així com els desavantatges i perills que amenacen als menors si no fem un bon ús d'aquestes eines. A més, hem llegit una 'Guia per a l'ús segur de les xarxes socials', que és de gran utilitat per a conscienciar-nos dels riscos reals que podem patir si no anem amb cura. De tot açò hem parlat i donat la nostra opinió al fòrum que han obert els nostres professors per fer la tasca1.

En els debats que he participat he destacat:
  • La importància dels pares a l'hora de donar exemple als seus fills del bon l'ús que han de fer en aquestes xarxes socials, ja que els xiquets imiten molt les seues conductes.
  • Les TIC cal utilitzar-les com una eina, sense llevar protagonisme a les assignatures tradicionals.
  • Fent un bon ús de les xarxes socials, aquestes poden ser molt interessants per compartir o difondre recursos, com ara apps, pàgines web educatives, ...
  • Les xarxes socials més apropiades per a l'educació pense que són les xarxes verticals, és  a  dir,  aquelles  associades  per  una  afinitat  concreta,  que  pot  ser  una  assignatura  o  una  tasca  concreta,  i  amb  un  administrador,  el  professor. A l'igual que tenim Edmodo, una xarxa social educativa on podem crear i administrar grups tancats per a compartir documents, vídeos, crear debats, ..., també tenim altres com ara Tiching, on també podem consultar molts recursos digitals, crear grups de treball, mantenir el contacte amb una comunitat educativa, compartir els nostres recursos. Així, com en aquest curs, també podem utilitzar Moodle per a crear debats, compartir documents, ...

A la tasca 2 he creat un compte de Twitter, ja que encara no havia entrat a aquesta xarxa social, i he escrit dos tweets amb el hashtag #TILCiTIC. Ací us els deixe:



També hem aprés què és això de l'etiquetatge a les xarxes socials i per a què serveix. Com a exemple us penge aquesta imatge molt simpàtica i pròpia d'aquest temps hivernal (anar a la URL) que he trobat a una xarxa que no coneixia, Flickr, on podem trobar moltíssimes fotografies amb molta resolució, organitzades de moltes formes i amb comentaris dels usuaris. Les etiquetes de la imatge apareixen en la part inferior.



Com a proposta d'ús de xarxa social per a l'educació dels meus futurs alumnes jo crearia en Edmodo un grup de treball privat per a una unitat d'una assignatura en concret, en el qual penjaria un document amb la tasca que cal que facen i els recursos que poden consultar. Aquesta tasca l'haurien de lliurar a temps i després l'avaluaria. També crearia grups de debats perquè facen comentaris sobre allò que han aprés i altres per a cercar informació. Quan l'alumne és actiu i interactua en l'assignatura, l'aprenentatge és més efectiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada