dilluns, 10 de febrer del 2014

Maquinari TIC

Aquesta setmana hem revisat tot el maquinari TIC que existeix en l'actualitat (tauletes tàctils, pissarres digitals, pissarres digitals interactives, panels tàctils, càmeres de vídeo, ordinadors portàtils, mòbils, etc.), que resulten molt interessants des del punt de vista educatiu, perquè amb un bon ús poden fer que la classe siga més dinàmica i motivadora per als alumnes, ja que poden interactuar i ser els protagonistes en el seu aprenentatge, i això es tradueix en una retenció de conceptes a més llarg termini.

He pujat aquest vídeo perquè vegeu un exemple de com alumnes de primària aprenen amb pissarres digitals i quina és la seua opinió. Si us adoneu tots o quasi tots els xiquets volen eixir a la pissarra, és a dir, estan motivats i fins i tot l'aprenentatge es converteix en un joc. A més, els professors expliquen els avantatges que troben amb aquest interessant maquinari TIC a les aules.


Pissarres digitals interactives a primària


Personalment he utilitzat en l'educació les tauletes tàctils, els ordinadors portàtils, els mòbils i les pissarres digitals, però no he tingut la sort de trobar una pissarra digital interactiva ni tampoc d'un panel tàctil i crec que aquestes dos últimes eines de treball són les més interessants. Per tant, jo recomanaria utilitzar qualsevol maquinari TIC que tinguem al nostre abast. Ara bé, cal utilitzar-les correctament.

En aquest altre vídeo que ens han deixat a l'apartat de les tasques que hem de realitzar, vegem un exemple de com no s'haurien d'utilitzar les TIC de cap manera, perquè no s'aporta res nou en l'aprenentatge dels alumnes. La professora explica matemàtiques de la mateixa manera que si ho fera amb una pissarra tradicional. Utilitzar la tecnologia així no és suficient per dir que estem innovant, cal utilitzar una metodologia adequada per fer un bon ús de la tecnologia. 

El professor, per tant, és l'agent encarregat de triar i, fins i tot, d'elaborar ell mateix, els recursos més adequats per fer un bon ús del maquinari TIC que tinga al seu abast. Per fer això, considere que és necessari que tinga una formació específica per utilitzar el maquinari, però també formació quant a la cerca de recursos o creació de nous, perquè els professors encara que tinguen el millor maquinari TIC, en moltes ocasionsno saben com utilitzar-lo.


Fotografies d'un recurs de Educa3D apte per utilitzar en pissarres digitals interactives, tauletes i fins i tot mòbils. Es pot descarregar a "Google Play": A formular.

Quant als llibres digitals també coneixia la plataforma educativa Projecte 2.0 i a més els llibres de text multimèdia que proposa Digital-Text. Em pareixen uns recursos d'una qualitat extraordinària.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada