dimecres, 19 de febrer del 2014

Experiències TIC a l'aula

Aquesta setmana hem aprés com desenvolupar experiències TIC a l'aula. Però abans de fer això, hem de tindre en compte l'organització de l'aula. Personalment, m'agradaria que l'aula d'informàtica estiguera distribuïda en forma de ferradura, perquè pots veure tot el que estan realitzant els alumnes i ajudar-los més ràpidament. A més per a ells també és millor per no distraure's amb el que estan fent els alumnes de davant.

Quant al racó de l'ordinador, no està mal si disposem de pocs recursos, però el que veig molt més interessant és l'aula d'informàtica mòbil, ja que el centre s'estalvia tindre una aula i els alumnes no s'han de moure del seu lloc. Però, a banda de l'inconvenient de trobar-nos amb un edifici de diverses plantes, on hauríem de tenir un carret d'ordinadors per cadascuna, hi ha un altre encara més greu, i és que encara no tots els programes i aplicacions que trobem a la web són compatibles amb les tauletes tàctils. En canvi, si aquesta aula mòbil fora d'ordinadors portàtils no hi hauria cap problema. De totes maneres, a poc a poc els programes i aplicacions estan adaptant-se a les tauletes.

He visitat totes les experiències TIC de la part de l'escenari, i la que més m'ha agradat de les proposades és el treball en grup amb la pissarra digital que porten a terme els alumnes de l'Escola Pau Casals de Sant Joan Despí, perquè veig que utilitzen la pissarra digital interactiva i ordinadors portàtils, per aprendre matemàtiques, en aquest cas com fer gràfics de barres. A més a més, l'alumnat es veu molt motivat perquè és el protagonista del seu l'aprenentatge. Treballen de forma cooperativa, és a dir, per grups, per assolir un objectiu en comú. L'aprenentatge és entre iguals i es fomenta l'expressió oral i l'argumentació.

Encara que aquesta experiència és molt completa, jo afegiria més activitats com ara aprendre a construir la graella de freqüències absolutes a partir d'unes dades, elaborar un histograma a partir del diagrama de barres, elaborar i interpretar un diagrama de sectors, analitzar un polígon de freqüències, etc. Després proposaria una activitat de comparació de tots aquests diagrames i gràfiques per analitzar quin és més útil segons el cas o les dades que disposem, perquè ens facilita una visualització més simple per fer una anàlisi dels resultats, o perquè ens aporta més informació. En aquest enllaç trobem una unitat de Educa3D per aprendre a realitzar tot tipus de gràfics estadístics amb pissarres digitals interactives, ordinadors portàtils, tauletes tàctils i fins i tot mòbils.



A més, he dissenyat una experiència TIC per a 3er de l'ESO, de l'assignatura de Tecnologia, sobre els motors elèctrics, la qual m'ha servit per a recopilar tota la informació apresa durant aquest curs i aplicar-la a l'aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada